Vær klædt på som digital virksomhedsejer – både helt bogstaveligt såvel som metaforisk

Andre
Håndtryk
s4601

I arbejdet som digital virksomhedsejer, der kan der være rigtigt meget, som er svært at holde styr på. Det er en verden, hvor du skal holde hovedet koldt og være på vaks.

Og det kræver, at du er klædt på til det. Klædt på til de udfordringer, som du møder i løbet af hverdagen. Klædt på til at lære nyt. Klædt på til at udvikle din virksomhed i den rigtige retning – den retning, som du ønsker. Nedenfor får du 3 måder, hvorpå du kan være klædt på til at skabe vækst!

Virksomhed i en notesbog

Du skal have en stil, som udstråler selvtillid

Noget af det, som er allervigtigst, når man ejer sin egen virksomhed og er iværksætter er, at man kommer ud og networker sammen med andre. Det handler simpelthen om at skabe nogle netværk, hvor forretningen kan ske igennem.

Mange af disse møder kommer til at foregå fysisk, også selv, at vi rent faktisk lever i en utroligt digital verden. For det er simpelthen ikke altid muligt at præsentere alle de gode idéer og tanker, som du måtte have, ved bare at sidde på eksempelvis Skype eller over telefonen.

For at vise overskuddet her, så skal du selvfølgelig være klædt ordentligt på. Er det sommer, så er et lækkert par solbriller med at udstråle afslappethed og stil, mens en flot frakke i de køligere måneder kan være med til at vise, at du kan være smart og praktisk. Kort sagt, så er din stil altså vigtig, for det er den, som mange af dine kunder kommer til at se, når du skal tale din virksomheds sag! 

Tag med til arrangementerne og konferencerne

At tage af sted til nogle af de mange konferencer og arrangementer, som eksisterer indenfor en branche, er ikke altid lige nemt. Men det kan til gengæld være utroligt vigtigt for både dig såvel som din virksomhed.

For én ting er, at det er en mulighed for at finde flere kontakt og skabe et større netværk. Noget helt andet er, at det også er her, hvor du kan se, hvad konkurrenterne er i færd med at tilbyde, og hvordan de arbejder med tingene. Det kan være rigtigt gavnligt at se – ikke kun for at få inspiration, men også for at vide, hvor din virksomhed kan bevæge sig henad.

Iværksætter

Allier dig med dem, som ved mere end dig selv

Et af de vigtigste aspekter af at være iværksætter er også, at man er ydmyg. Det skal du selvfølgelig også være, og du ved sikkert allerede, at der er mange områder, hvor du ikke er ekspert.

Så hvorfor ikke spille på hold med dem, som rent faktisk ved noget om det? Mange aspekter af iværksætteriet kan være fantastiske at få allierede med på, så du kan få noget sparring og erfaring.

Tag for eksempel din digitale markedsføring – hvor meget ved du egentligt om SEO? Om at vælge de rigtige målgrupper? Om de forskellige reklameservices, som de sociale medier udbyder? Nogle gange, så kan det være værd at sætte sig sammen med en virksomhed, som laver dette og få lidt hjælp, så du også kan bruge mere tid på at iværksætte!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *